کد مطلب:304457 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:178

افشاگری فاطمه
بانوی اكرم اسلام فاطمه(س) نخستین كسی بود كه از وجود این تشكل ها و سازش های پنهانی، و تبانی «صدّیق»، «فاروق» و «ابوعبیده» - كه بعدها در پرتو همین مناسبات گروهی لقب امین یافت! و امّا اَجَل شتابناك زندگی او را به پایان برد و آرزوهایش را تباه كرد - و دیگر یاران شان، پرده برداشت. و آن ها را به توطئه ای سیاسی متّهم كرد. و پس از وی هم عصران او از او پیروی كردند. در سخنرانی «مسجد» با خلیفه و یاران اش و مسلمانان فرمود:

[آن گاه كه علی(ع) از نبردی به نبردی دیگر پا می گذاشت] شما در آسایش و راحتی به زندگی مشغول و غرق در امنیت و شادی به انتظار نزولِ حادثه و بلا بر ما (كشته شدن علی) بودید، و اخبار شكست و پیروزی را دنبال می كردید.

فاطمه(س) با این سخن، حزب حاكم را به ارتكاب توطئه ای بزرگ متهم و محكوم كرد. توطئه برای كسب قدرت، اتخاذ تدابیر لازم و طرح پروژه ای حساب شده و دقیق، برای اجرای این توطئه وحشتناك برای دست یابی به قدرت، و در كمین فرصت بودن برای بركنار ساختن خاندان پیامبر(ص) از قلمرو قدرت و دور كردن آنان از وصیّت و نصّ پیامبر(ص). و در راستای همین افشاگری آگاهانه اش از این توطئه است كه، زنان مهاجر و انصار را نیز آگاه می كند، تا حجّت را بر زنان شان نیز تمام كند. برای همین فرمود: وای بر این ها، كه در سقیفه گِرد آمدند و توطئه كردند، می بینید چگونه و با چه ترفندی «خلافت» را از مدار اصلی خود به در بردند، از بنیان های رسالت و پایه های نبوّت و هدایت امّت، و فرودگاه روح الامین، (جبرئیل)، دور كردند، و كسی را كه دانای دین و آگاه به امور دنیاست وانهادند؟! و خسارت بزرگی را پذیرفتند.